Monday, December 17, 2007

SvD ska bojkottas tycker Ulf Adelsohn

Han sajer att SvD har varit overvagande kritisk mot borgar regeringen och hanvisar till artiklar pa ledarsidor, brannpunkt och insandar sidor. Nyhetsbevaknngen ar dessutom starkt vinklad sajer Adelsohn. Jo det ar ju ingen nyhet direkt, men varfor bara kritisera SvD? Expressen, Aftonbladet, DN har bedrivit liknande systematisk kritik mot borgar regeringen. PM Nilsson i Expressen drev lange en personlig hatkampanj mot Carl Bildt, han har antagligen hoppast pa att Bildt skulle bli ledsen och avga? Artiklarna som fick Ulrica Schenström att avga var de mest radikala jag sett pa lange. Man bedrev en ganska grotesk regelratt hetskampanj mot henne enbart, som jag ser det, sa var den enda anledningen att dom vill fa henne att avga. Hon hade ju inte blivit domd for nagot brott eller gjort nagot oetiskt ens. Aftonbladet som lag bakom hetskampanjen har inte forklarat varfor dom hade placerat en fotograf utanfor restaurangen dar hon satt och drack tva glas vin. Dom har inte forklarat vad dom tankt gora med bilderna pa henne, dom visade ju inget som det finns anlednng att kritisera henne for. Men hemma i ankdammen sa behover ju media inte forklara sej, dom kan halla tyst och latsas vara upptagna med nya "undersokande" artiklar, "svensk modell".
SvD

2 comments:

Ny moderat said...

Adehlsohn har helt rätt, nuförtiden läser jag bara Skyttes spalt resten bläddrar jag förbi snabbast möjligt. SVD ledningen bör ta denna kritik på allvar Uffes bojkotts utspel kan bli mycket dyrbar i längden.

Ny moderat

John Olsson said...

Jag tycker Ulf Adelsohn har helt rätt att SVD är vinklad, och min bästa vän här i Sverige (moderat politiker) tycker detsamma.

Jag läser ofta SVD på Internet, och är tacksam jag kan göra så, men tyvärr kan jag inte tro på allt jag läser här p.g.a. av SVDs vänster-dragningar och gnäll på nuvarande regering.

Själv tycker jag att Alliansen är det bästa som hänt Sverige sen jag emigrerade till USA 1968, och fattar inte hur en f.d. "Högertidning" kan ha svängt om till att vara en "vänstertidning".

Innan Alliansen kom till makten var det USA och Bush SVD ständigt gnällde om, en nu är det Reinfeldt och Alliansen. Come on you people, try to be a little more professional!

Bra ide av Ulf Adelsohn att bojkotta SVD! I will never by a leftist newspapare.

Tace Care and have a nice day.

John